Żłobek GDAŃSK - WRZESZCZ, ul. Aldony 14 - Piętro

Do naszej placówki przyjmujemy dzieci od 1 do 3 roku życia.
Żłobek otwarty w godzinach 6:30 - 17:30.

Placówka zlokalizowana jest w bardzo dobrym punkcie komunikacyjnym we Wrzeszczu na ulicy Aldony 14. Dojazd jest na prawdę bardzo dogodny zarówno samochodem (obok jednej z głównych ulic Gdańska – Alei Legionów) jak i środkami komunikacji miejskiej (tramwaj 100 metrów dalej, blisko SKM Wrzeszcz oraz dużo przystanków autobusowych). Bardzo blisko Galeria Bałtycka, rynek we Wrzeszczu, Manhattan, Garnizon.

Nasz Klub Malucha mieści się w dużym lokalu i posiada własny ogród. Ogródek wyposażony jest w bezpieczne zabawki oraz krytą piaskownicę. Zawsze gdy tylko pogoda na to pozwala, dzieci wychodzą na dwór. Jest to  kameralne miejsce w którym panuje domowa atmosfera i dzieci doskonale się tu czują.

 

Mamy dużą salę zabaw oraz osobną sypialnię,  gdzie dzieci mogą w spokoju odpocząć. Dla najmłodszych podopiecznych przygotowane są łóżeczka, natomiast dla starszych dzieci są leżaczki. Każde dziecko ma swój własny komplet pościeli.

 

W roku 2019 planowana jest przerwa wakacyjna w okresie od 05.08.2019r. do 16.08.2019r.

Opłaty za żłobek nie ulegną zmianie.




Oceny Trojmiasto.pl

Komunikaty

Urządzenie oczyszczające powietrze w naszej placówce

Od sierpnia 2017 roku wszystkie nasze placówki zostały wyposażone w specjalistyczne urządzenia oczyszczające powietrze.   - poprawia...

czytaj całość

Zajęcia z języka Angielskiego

Nawiązaliśmy współpracę ze szkołą angielskiego dla najmłodszych. Zajęcia w żłobku na Aldony 14...

czytaj całość
Zobacz więcej komunikatów...

zajęcia i plan dnia

WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE ZAJĘCIA DLA DZIECI

Opiekunki prowadzą ciekawe zajęcia posługując się metodami dydaktycznymi, które pomagają:

1. we wspieraniu procesu budowania poczucia własnej wartości u dzieci poprzez wzajemną akceptację i stosowanie pochwał,
2. w rozpoznawaniu, kontrolowaniu i wyrażaniu własnych uczuć przez dzieci, radzeniu sobie z tak zwanymi uczuciami trudnymi,
3. w rozwiązywaniu konfliktów w grupie metodą pokojową,
4. w kształtowaniu zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych,
5. we wspieraniu procesu usamodzielnienia się dziecka.

Zajęcia dydaktyczne wzbogacające wiedzę o otaczającej rzeczywistości, zjawiskach występujących w przyrodzie, uwzględniające pory roku, święta okolicznościowe, wzbogacające słownictwo dziecka, prowokujące do myślenia. Zawarte są w nich pierwsze próby liczenia, operacje na zbiorach, wykorzystuje się w nich bogaty materiał obrazkowy, książki, inne pomoce dydaktyczne i rekwizyty.

 

EDUKACJA ZDROWOTNA

Dzieci edukacji zdrowotnej dzieci uczestniczą każdego dnia:

1. w zajęciach gimnastyki ogólnorozwojowej,
2. w zabawach grupowych organizowanych na świeżym powietrzu,
3. w porannej gimnastyce,
4. w codziennej nauce nocnikowania,
5. w codziennych czynnościach kształtujących nawyki higieniczno – zdrowotne.

 

ZAJĘCIA Z RYTMIKI

Rytmika to nie tylko nauka i śpiewanie piosenek. To także trochę teorii: co to są nuty i do czego służą muzykowi, jak wygląda pięciolinia i klucz wiolinowy itd. To poznawanie różnych instrumentów muzycznych i różnego rodzaju muzyki, od poważnej, poprzez rozrywkową, aż do muzyki wydobywanej z przedmiotów codziennego użytku: kubeczki, sztućce, patyki, klocki itp. To również samodzielne próby zagrania na instrumentach muzycznych. To także odczuwanie emocji i próby ich nazwania, wyrażenia poprzez taniec, ruch.

 

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

Podczas zajęć plastycznych wykorzystywane są różnorodne techniki: malowanie palcami, rysowanie świecą, malowanie na podkładzie klejowym, grysikowym, rysunek węglem, pastelami, stemplowanie, prace wykonane z włóczek, szmatek, kasz i makaronów, zabawy z gliną, masą papierową i wiele innych. Zajęcia rozwijają dziecięcą wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczną, pomagają uwierzyć we własne siły, wzmagają poczucie własnej wartości, uczą cierpliwości. Zajęcia plastyczne odbywają się  minimum 2 razy w tygodniu. Zajęcia plastyczne przeprowadzane z użyciem różnych materiałów i technik pracy. Wykorzystujemy w nich farby, kredki, masy plastyczne, papier kolorowy, bibuły, materiały o różnych fakturach, elementy naturalne (szyszki, żołędzie, kasztany, liście). Rozwijają percepcję wzrokową, sprawność manualną, kształtują wrażliwość estetyczną wyobraźnię artystyczną.

 

ZAJĘCIA I ZABAWY MANIPULACYJNO – KONSTRUKCYJNE

Dzieci budują konstrukcje z klocków,  szeregują klocki, budują i burzą budowle z klocków, nakładają kółka na piramidę oraz dopasowują odpowiednie kształty do otworów. Celem zabaw manipulacyjno – konstrukcyjnych jest: rozwój zręczności i koordynacji ruchów; usprawnienie pracy dłoni – palce i nadgarstki; usprawnianie procesów myślenia i koncentracji, ćwiczenie cierpliwości  i wytrwałości. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne w oparciu o różnorodny materiał do budowania, nawlekania, łączenia, z użyciem układanek, puzzli, szablonów geometrycznych, brył. Rozwijają zdolności percepcyjne, kształtują sprawność dłoni i palców, koordynację wzrokowo – ruchową, pomagają w usamodzielnieniu dziecka.
Elementy integracji zmysłowej w ćwiczeniach percepcji wzrokowej, i w ćwiczeniach dotyku w obrębie dłoni. W oparciu o materiał obrazkowy, nagrania magnetofonowe, instrumenty muzyczne, a także z użyciem takich pomocy jak drobne i większe przedmioty o rozmaitych kształtach i fakturach, masy plastyczne do ugniatania, materiał do przesypywania i przelewania

 

ZAJĘCIA TEMATYCZNE

Zajęcia te są określane różnymi terminami, jak np. zabawy w role, naśladowcze, twórcze, pory roku, poznawanie kultur innych narodów, zabawy w kąciku kuchennym, w kąciku lalek. Treść zabaw tematycznych wzbogaca zajęcia dzieci w naszym Klubie. Pojawia się fabuła, odtwarzane są coraz bardziej złożone sytuacje.

 



NASZ PLAN DNIA

6:30-8:00
schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne

8:00-9:00
mycie rączek, śniadanie

9:00-10:00
poranna gimnastyka, zajęcia edukacyjne, dydaktyczne, zabawy z muzyką, plastyka,

zabawy z j. angielskim, zabawy ruchowe

10:00-11:00
wyjście do ogródka, zabawy na świeżym powietrzu

11:00-11:30
mycie rączek, czynności higieniczne

11:30 – 12:00
podawanie zupek

12:00- 14:00
leżakowanie/spanie, odpoczynek, zajęcia relaksujące przy muzyce, słuchanie bajek, spanie

14:00-14:30
podawanie II dania

14:30-15:30
zajęcia zgodnie z miesięcznym programem zajęć

15:30-16:00
podwieczorek (deser, owoce)

16:00-17:30
odbieranie dzieci/zabawy indywidualne

 

* Powyższy plan dnia nie jest sztywny, dostosowujemy go do potrzeb naszych podopiecznych. Czasami godziny poszczególnych zajęć trochę się przesuwają, gdy pogoda nie pozwala wyjść do ogródka zastępujemy to innymi zabawami.

Gdy dziecko jest przyzwyczajone do innego planu dnia, np. śpi lub je w innych godzinach, to nic nie szkodzi. Dostosujemy się do malucha, a on z czasem, w swoim własnym tempie sam się przyzwyczai i dostosuje do reszty dzieci.


wyżywnienie

Mamy do wyboru dwie opcje.

1. Rodzice przynoszą swoje jedzonko dla dziecka, my je podgrzewamy i podajemy dziecku (mamy lodówkę i kuchenkę mikrofalową).
Tę opcję wybierają rodzice najmłodszych dzieci oraz typowych „niejadków”, u których catering i tak by się marnował.

 

2. W naszych placówkach wyżywienie jest w formie cateringu.

Posiłki dostarczane są przez sprawdzoną firmę cateringową specjalizującą się w żywieniu małych dzieci. Posiłki są zdrowe, przygotowywane z produktów najwyższej jakości, kupowanych tylko u sprawdzonych dostawców. Gwarantujemy, że w posiłkach nie ma chemii, sól i cukier są ograniczone do minimum, a w zamian za to używane są zioła i naturalne przyprawy. Wszystko przygotowywane jest samodzielnie od podstaw.

 

Cennik:

Wyżywienie CAŁODZIENNE - 12 zł

Wyżywienie CAŁODZIENNE DIETY -14 ZŁ

Prosimy, aby pierwszego dnia w żłobku dostarczyć wychowawcom zaświadczenie lekarskie odnośnie potrzeby stosowania diety u dziecka z alergiami/nietolerancjami pokarmowymi.

 

Dodatkowe informacje:

- śniadania są dwuczęściowe, składają się z dwóch kanapek z pieczywa mieszanego i codziennie innego dodatku np.: jajecznicy, płatków na mleku, twarożku, itd.

- podwieczorki są dwuczęsciowe, składają się z owocu i codziennie innego dodatku np: jogurtu, własnego ciasta, owoców w kisielu, itd.

- menu i wielkości porcji są dopasowane do potrzeb dzieci w wieku żłobkowym

- uwzględnienie wszelkie diety (bezmleczna, bez jajeczna, bezglutenowa, wegetariańska, oraz inne) – prośba o dokładne sprecyzowanie diety


 

 

AKTUALNY JADŁOSPIS:

Jadlospis_Grudzien_2018.doc


kadra

mgr Emilia Klimczak

Jestem założycielką i kierowniczką wszystkich placówek „Akademia Malucha”. Z wykształcenia jestem psychologiem z przygotowaniem pedagogicznym, prywatnie mama 6letniej Mai i 3letniej Lilki. Jestem wesołą i odpowiedzialną osobą. Kocham pracę z dziećmi, dlatego swoją karierę zawodową poświęciłam właśnie im. Bardzo mi zależy na zadowoleniu rodziców i na ciągłym polepszaniu standardów opieki w placówkach.

Monika Czajkowska

Koordynator żłobków Hallera, Zaspa, Aldony Piętro i Aldony Parter. Z wykształcenia jest Pedagogiem. Ukończyła I stopień Pedagogiki Wczesnej Edukacji z logopedią. Dzięki doświadczeniu w pracy jako opiekunka dziecięca doskonale wie czego potrzebują dzieci w wieku 1 do 3 lat. Uwielbia spędzać z dziećmi czas i organizować im ciekawe i kreatywne zajęcia. Dzięki szkole średniej - technikum hotelarskim – zdobyła umiejętności pracy w zespole, a także zarządzania i organizacji pracy. Zawsze stawia dobro dzieci na pierwszym miejscu. Uważa dzień za udany kiedy wszystkie dzieci wracają do domu uśmiechnięte i zadowolone.

Weronika Mielcarek

Studentka w Ateneum- Szkole wyższej, na kierunku Pedagogika wczesnoszkolna i przedszkolna z terapią pedagogiczną, maluchami zajmuje się od dawna. Głównie była nianią w domach prywtnych. Praca z dziećmi jak żadna inna daje jej mnóstwo radości i satysfakcji. Uśmiech i dobre samopoczucie dziecka jest dla niej najważniejsze.

Angelika Młynarz

Studentka II roku na Uniwersytecie Gdańskim, kierunek Pedagogika Wczesnoszkolna, ze specjalizacją: terapia pedagogiczna. Jest osobą ciepłą, miłą i przyjazną dzieciom. Swoje doświadczenie zaczęła poprzez opiekę nad dziećmi w rodzinie  i bycie nianią w domu prywatnym. Obecnie posiada kwalifikacje opiekuna dziennego  i pierwszej pomocy. Praca z dziećmi to jej pasja, którą ciąle rozwija. Jej celem jest dbać by każde dziecko czuło się zawsze jakw domu.

Klaudia Gujalska

Studentka trzeciego roku bezpieczeństwa publicznego. Jest osobą ciepłą, opanowaną, pomocną. Szybko nawiązuje kontakt z dziećmi. Jest osobą zawsze usmiechnietą. Staram się wykonywać swoją pracę jak najlepiej potrafię, a także przekazać dzieciom jak najwięcej w formie kreatywnych zabaw. Przywiązuje uwagę do tego, aby dziecko czuło się dobrze w otaczającym je towarzystwie. Najwazniejsze dla niej jest to by wywołać uśmiech na twarzy oraz rozwijać dziecko w każdym mozliwym stopniu.

lokalizacja i dojazd

galeria zdjęć

NASZE PLACÓWKI:
GDYNIA-CHYLONIA, ul. Łebska 12 (zobacz)
GDAŃSK-WRZESZCZ, ul. Aldony 14 (zobacz)
GDAŃSK-WRZESZCZ, ul. Aldony 14 - Piętro (zobacz)
GDAŃSK-ZASPA, ul. Leszczyńskich 5a/3 (zobacz)
GDAŃSK-MORENA, ul. Morenowe Wzgórze 26 paw. 5 (zobacz)
GDAŃSK-HALLERA, ul. Hallera 119 (zobacz)
GDAŃSK-JASIEŃ, ul. Kartuska 360 C (zobacz)
Copyright: Akademia Malucha Gdańsk. Projekt i realizacja: PodisPromotion