Żłobek GDAŃSK - ZASPA, ul. Leszczyńskich 5a/3

Przyjmujemy dzieci  od 1 do 3 roku życia.

Placówka otwarta w godzinach 7:00 -17:00.



Placówka zlokalizowana jest blisko szpitala,  przy ul. Leszczyńskich 5a/3 na Gdańskiej Zaspie. Jest to dobrze skomunikowane miejsce z dogodnym dojazdem  zarówno od strony Wrzeszcza ulicą Chrobrego jak i z Przymorza lub Sopotu Aleją Jana Pawła II.

 

Nasz Klub Malucha mieści się w mieszkaniu na parterze. Mieszkanie posiada swój własny ogródek, do którego wyjście jest bezpośrednio z sali zabaw. Ogródek wyposażony jest w bezpieczne zabawki dla najmłodszych. Zawsze gdy tylko pogoda na to pozwala, dzieci wychodzą na dwór. Opiekunki wychodzą też z dziećmi na pobliskie place zabaw - od strony naszego ogródka nie ma ulic i jest na prawdę bezpiecznie a placów zabaw dookoła jest dużo.

 

Jest to bardzo kameralne miejsce, w którym panuje domowa atmosfera i dzieci doskonale się tu czują.

 

Mamy osobną sypialnię,  gdzie dzieci mogą w spokoju odpocząć. Dla najmłodszych podopiecznych przygotowane są łóżeczka, natomiast dla starszych dzieci są leżaczki. Każde dziecko ma swój własny komplet pościeli.

 

W roku 2019 planowana jest przerwa wakacyjna w okresie od 22.07.2019r. do 02.08.2019r.

Opłaty za żłobek nie ulegną zmianie.




Oceny Trojmiasto.pl

Komunikaty

Zajęcia z języka Angielskiego

Nawiązaliśmy współpracę ze szkołą angielskiego dla najmłodszych. Zajęcia w żłobku na Aldony 14...

czytaj całość

Urządzenie oczyszczające powietrze w naszej placówce

Od sierpnia 2017 roku wszystkie nasze placówki zostały wyposażone w specjalistyczne urządzenia oczyszczające powietrze.   Krótki opis...

czytaj całość
Zobacz więcej aktualności...

zajęcia i plan dnia

WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE ZAJĘCIA DLA DZIECI

Opiekunki prowadzą ciekawe zajęcia posługując się metodami dydaktycznymi, które pomagają:

1. we wspieraniu procesu budowania poczucia własnej wartości u dzieci poprzez wzajemną akceptację i stosowanie pochwał,
2. w rozpoznawaniu, kontrolowaniu i wyrażaniu własnych uczuć przez dzieci, radzeniu sobie z tak zwanymi uczuciami trudnymi,
3. w rozwiązywaniu konfliktów w grupie metodą pokojową,
4. w kształtowaniu zdolności do empatii i umiejętności zachowań społecznych,
5. we wspieraniu procesu usamodzielnienia się dziecka.

Zajęcia dydaktyczne wzbogacające wiedzę o otaczającej rzeczywistości, zjawiskach występujących w przyrodzie, uwzględniające pory roku, święta okolicznościowe, wzbogacające słownictwo dziecka, prowokujące do myślenia. Zawarte są w nich pierwsze próby liczenia, operacje na zbiorach, wykorzystuje się w nich bogaty materiał obrazkowy, książki, inne pomoce dydaktyczne i rekwizyty.

 

EDUKACJA ZDROWOTNA

Dzieci edukacji zdrowotnej dzieci uczestniczą każdego dnia:

1. w zajęciach gimnastyki ogólnorozwojowej,
2. w zabawach grupowych organizowanych na świeżym powietrzu,
3. w porannej gimnastyce,
4. w codziennej nauce nocnikowania,
5. w codziennych czynnościach kształtujących nawyki higieniczno – zdrowotne.

 

ZAJĘCIA Z RYTMIKI

Rytmika to nie tylko nauka i śpiewanie piosenek. To także trochę teorii: co to są nuty i do czego służą muzykowi, jak wygląda pięciolinia i klucz wiolinowy itd. To poznawanie różnych instrumentów muzycznych i różnego rodzaju muzyki, od poważnej, poprzez rozrywkową, aż do muzyki wydobywanej z przedmiotów codziennego użytku: kubeczki, sztućce, patyki, klocki itp. To również samodzielne próby zagrania na instrumentach muzycznych. To także odczuwanie emocji i próby ich nazwania, wyrażenia poprzez taniec, ruch.

 

ZAJĘCIA PLASTYCZNE

Podczas zajęć plastycznych wykorzystywane są różnorodne techniki: malowanie palcami, rysowanie świecą, malowanie na podkładzie klejowym, grysikowym, rysunek węglem, pastelami, stemplowanie, prace wykonane z włóczek, szmatek, kasz i makaronów, zabawy z gliną, masą papierową i wiele innych. Zajęcia rozwijają dziecięcą wyobraźnię, zdolności manualne, ekspresję plastyczną, pomagają uwierzyć we własne siły, wzmagają poczucie własnej wartości, uczą cierpliwości. Zajęcia plastyczne odbywają się  minimum 2 razy w tygodniu. Zajęcia plastyczne przeprowadzane z użyciem różnych materiałów i technik pracy. Wykorzystujemy w nich farby, kredki, masy plastyczne, papier kolorowy, bibuły, materiały o różnych fakturach, elementy naturalne (szyszki, żołędzie, kasztany, liście). Rozwijają percepcję wzrokową, sprawność manualną, kształtują wrażliwość estetyczną wyobraźnię artystyczną.

 

ZAJĘCIA I ZABAWY MANIPULACYJNO – KONSTRUKCYJNE

Dzieci budują konstrukcje z klocków,  szeregują klocki, budują i burzą budowle z klocków, nakładają kółka na piramidę oraz dopasowują odpowiednie kształty do otworów. Celem zabaw manipulacyjno – konstrukcyjnych jest: rozwój zręczności i koordynacji ruchów; usprawnienie pracy dłoni – palce i nadgarstki; usprawnianie procesów myślenia i koncentracji, ćwiczenie cierpliwości  i wytrwałości. Zajęcia manipulacyjno – konstrukcyjne w oparciu o różnorodny materiał do budowania, nawlekania, łączenia, z użyciem układanek, puzzli, szablonów geometrycznych, brył. Rozwijają zdolności percepcyjne, kształtują sprawność dłoni i palców, koordynację wzrokowo – ruchową, pomagają w usamodzielnieniu dziecka.
Elementy integracji zmysłowej w ćwiczeniach percepcji wzrokowej, i w ćwiczeniach dotyku w obrębie dłoni. W oparciu o materiał obrazkowy, nagrania magnetofonowe, instrumenty muzyczne, a także z użyciem takich pomocy jak drobne i większe przedmioty o rozmaitych kształtach i fakturach, masy plastyczne do ugniatania, materiał do przesypywania i przelewania

 

ZAJĘCIA TEMATYCZNE

Zajęcia te są określane różnymi terminami, jak np. zabawy w role, naśladowcze, twórcze, pory roku, poznawanie kultur innych narodów, zabawy w kąciku kuchennym, w kąciku lalek. Treść zabaw tematycznych wzbogaca zajęcia dzieci w naszym Klubie. Pojawia się fabuła, odtwarzane są coraz bardziej złożone sytuacje.


NASZ PLAN DNIA

7:00-8:00
schodzenie się dzieci, zabawy indywidualne

8:00-9:00
mycie rączek, śniadanie

9:00-10:00
poranna gimnastyka, zajęcia edukacyjne, dydaktyczne, zabawy z muzyką, plastyka,

zabawy z j. angielskim, zabawy ruchowe

10:00-11:00
wyjście do ogródka, zabawy na świeżym powietrzu

11:00-11:30
mycie rączek, czynności higieniczne

11:30 – 12:00
podawanie zupek

12:00- 14:00
leżakowanie/spanie, odpoczynek, zajęcia relaksujące przy muzyce, słuchanie bajek, spanie

14:00-14:30
podawanie II dania

14:30-15:30
zajęcia zgodnie z miesięcznym programem zajęć

15:30-16:00
podwieczorek (deser, owoce)

16:00-17:00
odbieranie dzieci/zabawy indywidualne

 

* Powyższy plan dnia nie jest sztywny, dostosowujemy go do potrzeb naszych podopiecznych. Czasami godziny poszczególnych zajęć trochę się przesuwają, gdy pogoda nie pozwala wyjść do ogródka zastępujemy to innymi zabawami.

Gdy dziecko jest przyzwyczajone do innego planu dnia, np. śpi lub je w innych godzinach, to nic nie szkodzi. Dostosujemy się do malucha, a on z czasem, w swoim własnym tempie sam się przyzwyczai i dostosuje do reszty dzieci.


wyżywnienie

Mamy do wyboru dwie opcje.

1. Rodzice przynoszą swoje jedzonko dla dziecka, my je podgrzewamy i podajemy dziecku (mamy lodówkę i kuchenkę mikrofalową).
Tę opcję wybierają rodzice najmłodszych dzieci oraz typowych „niejadków”, u których catering i tak by się marnował.

 

2. W naszych placówkach wyżywienie jest w formie cateringu.

Posiłki dostarczane są przez sprawdzoną firmę cateringową specjalizującą się w żywieniu małych dzieci. Posiłki są zdrowe, przygotowywane z produktów najwyższej jakości, kupowanych tylko u sprawdzonych dostawców. Gwarantujemy, że w posiłkach nie ma chemii, sól i cukier są ograniczone do minimum, a w zamian za to używane są zioła i naturalne przyprawy. Wszystko przygotowywane jest samodzielnie od podstaw.

 

Cennik:

Wyżywienie CAŁODZIENNE - 12 zł

Wyżywienie CAŁODZIENNE DIETY -14 ZŁ

Prosimy, aby pierwszego dnia w żłobku dostarczyć wychowawcom zaświadczenie lekarskie odnośnie potrzeby stosowania diety u dziecka z alergiami/nietolerancjami pokarmowymi.

 

Dodatkowe informacje:

- śniadania są dwuczęściowe, składają się z dwóch kanapek z pieczywa mieszanego i codziennie innego dodatku np.: jajecznicy, płatków na mleku, twarożku, itd.

- podwieczorki są dwuczęsciowe, składają się z owocu i codziennie innego dodatku np: jogurtu, własnego ciasta, owoców w kisielu, itd.

- menu i wielkości porcji są dopasowane do potrzeb dzieci w wieku żłobkowym

- uwzględnienie wszelkie diety (bezmleczna, bez jajeczna, bezglutenowa, wegetariańska, oraz inne) – prośba o dokładne sprecyzowanie diety


 

 

AKTUALNY JADŁOSPIS:

Jadlospis_Grudzien_2018.doc


kadra

mgr Emilia Klimczak

Jestem założycielką i kierowniczką wszystkich placówek „Akademia Malucha”. Z wykształcenia jestem psychologiem z przygotowaniem pedagogicznym, prywatnie mama 6letniej Mai i 3letniej Lilki. Jestem wesołą i odpowiedzialną osobą. Kocham pracę z dziećmi, dlatego swoją karierę zawodową poświęciłam właśnie im. Bardzo mi zależy na zadowoleniu rodziców i na ciągłym polepszaniu standardów opieki w placówkach.

Monika Czajkowska

Koordynator żłobków Hallera, Zaspa, Aldony Piętro i Aldony Parter. Z wykształcenia jest Pedagogiem. Ukończyła I stopień Pedagogiki Wczesnej Edukacji z logopedią. Dzięki doświadczeniu w pracy jako opiekunka dziecięca doskonale wie czego potrzebują dzieci w wieku 1 do 3 lat. Uwielbia spędzać z dziećmi czas i organizować im ciekawe i kreatywne zajęcia. Dzięki szkole średniej - technikum hotelarskim – zdobyła umiejętności pracy w zespole, a także zarządzania i organizacji pracy. Zawsze stawia dobro dzieci na pierwszym miejscu. Uważa dzień za udany kiedy wszystkie dzieci wracają do domu uśmiechnięte i zadowolone.

Agnieszka Lemieszko

Studentka  II roku pedagogiki wczesnoszkolnej . Ciocia, która ma wspaniały kontakt z dziećmi. Od zawsze wolny czas spędzała właśnie z nimi. Posiada certyfikat kursu opieki nad dziećmi do lat 3. Praca  z maluchami daje jej wiele satysfakcji dlatego swoją przyszłość połączyła właśnie z nimi. Najważniejsze jest to, aby dzieci były zawsze uśmiechnięte i czuły się w żłobku jak w domu.

Małgorzata Rosłon

Swoją przygodę z zajmowaniem się maluchami zaczęła bardzo szybko. Odkąd pamięta dzieci do niej lgnęły i nawet duża różnica wieku nie stanowiła dla nich bariery. Nasi podopieczn zawsze czują się przy niej pewne i są niespeszone. Uważa, że najważniejsze rzeczą jest to, aby nasze maluszki były szczęśliwe i czuły w żłobku ciepło porównywalne do tego w domu. Przy tym uczączy samodzielności adekwatnej do ich wieku i aby w formie zabaw poznawały to co ich otacza. Ma głowę pełną pomysłów i podchodzi do pracy sumiennie oraz każde postawione przede nią zadanie stara się wykonywac na sto procent.

Paulina Glimasińska

Studentką I roku na kierunku Bezpieczeństwo Wewnętrzne. Swoją przygodę z opieką nad dziećmi zaczęła bardzo wcześnie. Praca z dziećmi daje jej bardzo dużo satysfakcji. Szybko nawiązuje kontakt z maluchami. Zawsze kieruje się ich dobrem. Podczas swojej pracy stara się zapewnić dziecku dużo ciepła i najlepsze warunki do prawidłowego i efektywnego rozwoju. Jest osobą cierpliwą i sumienną.Po za pracą interesuje się muzyką i czytaniem książek.

lokalizacja i dojazd

galeria zdjęć

NASZE PLACÓWKI:
GDYNIA-CHYLONIA, ul. Łebska 12 (zobacz)
GDAŃSK-WRZESZCZ, ul. Aldony 14 (zobacz)
GDAŃSK-WRZESZCZ, ul. Aldony 14 - Piętro (zobacz)
GDAŃSK-ZASPA, ul. Leszczyńskich 5a/3 (zobacz)
GDAŃSK-MORENA, ul. Morenowe Wzgórze 26 paw. 5 (zobacz)
GDAŃSK-HALLERA, ul. Hallera 119 (zobacz)
GDAŃSK-JASIEŃ, ul. Kartuska 360 C (zobacz)
Copyright: Akademia Malucha Gdańsk. Projekt i realizacja: PodisPromotion